Motiverende gespreksvaardigheden
Thema; Communicatie met zorg
Alles valt en staat met goede communicatie, niets nieuws. Gewoon communicatie met zorg. Werk jij als zorgverlener of als kraamverzorgende in de zorg? Dan ken je vast je grote rol in het geven van voorlichting en instructie.
Wordt jij dan ook wel eens moe van al dat overtuigen? Overtuigen met goed bedoelde adviezen en informatie; ‘je cliënt zegt de instructies en adviezen op te volgen, terwijl je merkt dat dit niet gebeurt’ is dit voor jou herkenbaar? Lees dan snel verder want deze training Motiverende gespreksvaardigheden kan heel goed de training zijn die jouw werk gaat veranderen.
Wil jij:
-
- Op een samenwerkende manier gesprekken voeren?
- De verantwoordelijkheid laten waar hij hoort?
- Zorgvragers helpen eigen keuzes en doelen te maken?
- Meer energie overhouden na het werk?
Motiverende gespreksvaardigheden leert jou vanuit de respectvolle basishouding, de motivatie bij de cliënt te achterhalen (ontlokken). Dat levert je echt een gelijkwaardige en een plezierige samenwerking op.
In deze training ga je leren:
-
- Welke basishouding nodig is om iemand te kunnen motiveren
- Effectieve gesprekstechnieken toepassen
- Gevoelsreflecties toepassen.
Het gewenste effect tijdens je werk:
-
- Cliënten voelen zich bij jou veilig en vertrouwd.
- Zij voelen zich begrepen en gehoord bij jou.
- Jij gaat met meer zelfvertrouwen ieder gesprek in.